Copyright 2011 by "Taxi Breda"    All Rights reserved    info@easytaxi.nl
veelgestelde vragen over luchthavens
De Schipholtaxi, antwoord op veel vragen.

Aankomst op Schiphol, waar word ik dan opgewacht?
Wij bellen u mobiel op om buiten af te spreken. Zet de telefoon dan ook meteen na landing aan. Tegen een extra vergoeding wachten we de mensen ook op bij de meeting point of de gate, dus vlak na de bagage en de douane. Dit laatste wordt veel gedaan door bedrijven, die hun buitenlandse gasten willen laten opwachten door een taxichauffeur met een naambordje.

Mijn mobiele telefoon is stuk, wat moet ik doen?
Omdat wij u standaard bellen na landing, is het goed om een tweede nummer aan ons door te geven. Wil het toch niet lukken met de telefoons, bel ons dan zo snel mogelijk op na de landing vanuit een telefooncel. In de bevestigings E-mail krijgt u een speciaal nummer van ons door.

Hoe kan ik de Schiphol taxi betalen?
U kunt contant per rit aan de chauffeur betalen. Credit card is ook mogelijk maar dan wordt er 5% kosten in rekening gebracht. Vooruitbetaling per bank of per PayPal  is ook mogelijk. Bedrijven kunnen evt. op rekening rijden. Als u anders dan contant wil betalen dan moet u dit even bij de opmerkingen neerzetten tijdens het bestellen van de taxirit(ten).

Ik heb een ander vluchtnummer in het buitenland gekregen, wat nu?
Als u een ander vluchtnummer heeft dan u heeft doorgegeven dan moet u dit zo snel mogelijk aan ons door geven door te bellen of te sms n naar ons mobiele nummer wat u in de bevestigings E-mail doorkrijgt.

Mijn vlucht heeft vertraging, of komt veel eerder aan.
Dit is geen enkel probleem. Omdat u het juiste vluchtnummer heeft doorgegeven kunnen wij precies zien hoe uw vlucht ervoor staat. De chauffeur zal dus gewoon op tijd voor u klaar staan.

Wij moeten onderweg nog meer mensen ophalen met de Schipholtaxi, kan dat?
Ja, dat is mogelijk, maar dan moet u via een offerte aanvraag alle postcodes aan ons doorgeven voor een juiste prijs berekening.

Hebben alle Schiphol taxi s bij jullie een navigatie systeem in de auto?
In alle Schipholtaxi s zitten navigatie systemen.

Ik wil vooruit betalen, is dit mogelijk?
Ja, dit is mogelijk, als u dit in de E-mail aan ons doorgeeft, geven wij het juiste rekening nummer met gegevens aan u door.

Moet ik de taxi delen met andere mensen?
Nee, wij bieden alleen prive taxi s en geen deeltaxi. Bij ons gaat u dus meteen naar de bestemming. Wij rijden niet om via andere adressen, tenzij u zelf met ons heeft afgesproken om onderweg bijvoorbeeld nog vrienden of familie op te halen.

Hoe gaat het met kinderstoeltjes in de taxi, Schipholtaxi of taxibusje?
Volgens de taxiwet zijn er geen kinderstoeltjes verplicht in een taxi. Op de achterbank van een taxi hoeven kinderen geen kinderzitje te gebruiken. Kinderen vanaf 3 jaar en volwassenen moeten wel gebruik maken van de gordels, voor zover beschikbaar. Kinderen jonger dan 3 jaar mogen in een taxi los op de achterbank zitten. Als er geen gordels in de taxi aanwezig zijn, mogen alle passagiers, zowel volwassenen als kinderen, los op de achterbank zitten. Voorin een taxi moeten kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen de gordel gebruiken en kinderen kleiner dan 1,35 meter een goedgekeurd kinderzitje. Als er geen gordels in een taxi aanwezig zijn, mogen kinderen kleiner dan 1,35 meter niet voorin zitten, terwijl kinderen groter dan 1,35 meter en volwassenen in dat geval los voorin mogen zitten. Gezien de soorten en maten hebben wij deze dan ook helaas niet ter beschikking. Uw eigen kinderstoeltje kunnen wij helaas ook niet in bewaring nemen.

Taxibus Opel Vivaro, maximaal 8 passagiers. Op aanvraag hebben wij ook een verlengde bus beschikbaar, handig voor vervoer met 8 personen en heel veel bagage!